چند خبر و گزارش کوتاه

شمار کارگران جان باخته ریزش ساختمان تولیدی بنگلادش از مرز ۹۰۰ نفر گذشت

به گزارش۸مه یورونیوز،ارتش سرمایه در بنگلادش اذعان کرد تعداد کارگران کشته شده که در تولیدی های  پوشاک داکا استثمار می شدند از مرز ۹۰۰ نفر گذشته است. در این حادثه مرگبار،  ساختمانی که در آن ۸ تولیدی بزرگ قرار داشت بدلیل عدم رعایت موازین ساخت و ساز قانونی بر سر کارگران آن  فروریخت.  در این رخداد فاجعه بار بیشتر از ۲۵۰۰ کارگر  نیز  زخمی شدند.


نرخ بیکاری جوانان در دنیای سرمایه داری افزایش خواهد یافت

به گزارش۸مه یورونیوز، سازمان بین المللی کار روز چهارشنبه با انتشار گزارش خود درباره نرخ بیکاری جوانان در جهان اعلام کرد در آینده نزدیک پیشرفتی در حل معضل بیکاری جوانان بدست نخواهد آمد. 

به گفته این نهاد سرمایه بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ تعداد جوانان بیکار ۱۵ تا ۲۴ ساله حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. 

سازمان بین المللی کار پیش بینی می کند نرخ بیکاری جوانان در دنیا در سال ۲۰۱۳ به ۱۲.۶ درصد معادل ۷۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برسد. این میزان در اتحادیه اروپا و در کشورهای توسعه یافته ۱۷.۹ درصد اعلام شده است. 

بدین ترتیب از سال ۲۰۰۷ حدود ۳.۵ میلیون نفر به تعداد جوانان بیکار در دنیا افزوده شده است. 

در کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین کشورهای توسعه یافته بین سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ نرخ بیکاری جوانان ۲۴.۹ درصد افزایش داشته است. 

میزان بیکاری جوانان در خاورمیانه، آفریقای شمالی و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۸ افزایش قابل توجهی داشته است. 

در آمریکا نیز علیرغم اینکه نرخ بیکاری به پایین ترین میزان خود از سال ۲۰۰۸ رسیده با این وجود مطابق آمار ماه اکتبر سال گذشته حدود ۱۶ درصد جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله این کشور گرفتار معضل بیکاری بوده اند.

 

افزایش ۱۱۶ درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در مازندران

به گزارش۱۸اردیبهشت فارس،هوشنگ علیزاده رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سوادکوه با اشاره به آمار نگران کننده مرگ ناشی از حوادث کار، اظهار کرد: افزایش ۱۱۶ درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در مازندران که توسط مسئولان مرتبط اعلام شد، جای نگرانی و جست‌وجو دارد. 

انحلال صنایع اسوه ایران و بیكاری ۵۳ كارگر رسمی

به گزارش۱۸اردیبهشت ایلنا، واحد تولیدی صنایع اسوه ایران واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین به دلیل آنچه از سوی کارفرما «زیان ده بودن کارگاه» عنوان شده است، منحل اعلام شد و ۵۳ كارگر رسمی این واحد تولیدی نیز به بیمه بیكاری معرفی شدند.

هیجدهم اردیبهشت ماه۱۳۹۲

منبع: سایت اتحاد کارگری

 

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.