چند خبر

مرگ کارگر۲۰ساله براثرریزش آوار

به گزارش ۲۴شهریورپایگاه خبری ۱۲۵، روزگذشته در بلوار جنت آباد، خیابان نسترن ریزش آوار در محل ساختمان در حال تخریب موجب مرگ کارگر جوانی شد.
طبق معمول فقدان شرایط ایمنی در هنگام تخریب این گونه شاختمان های قدیمی علت بروز این حادثه می باشد: درجریان این حادثه، سقف طبقه سوم ریزش کرد و كارگر ۲۰ ساله در زیرخروارها آجر، سنگ وتیرآهن جان باخت.

حادثه برای کارگر سنگ آهن بافق جان او را گرفت

به گزارش۲۴شهریوریزدرسا،صبح امروز کارگر حادثه دیده شرکت سنگ آهن مرکزی که پیوند عضو شده بود، جان باخت.

امرالله (امیر) فتوحی کارگر شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق در روز چهارشنبه مورخ ۹۲/۶/۲۰ در حین انجام کار دچار حادثه شد و دست وی بر اثر آن از کتف قطع شد.

عمل پیوند عضو وی ، در بیمارستان شهید صدوقی یزد انجام شد ولی بخاطر عدم موفقیت آمیز بودن این عمل و بر اثر عفونت وارده ، این کارگر صبح امروز جان باخت.

مصدومیت شدید۲کارگردرمشهدبدنبال سقوط آوار در طرح اگو بر سر کارگران

به گزارش خراسان،سقوط آوار در طرح اگوي مشهد که از طرف ميدان امام حسين به طرف خواجه ربيع در حال احداث است ۲ کارگر را به شدت مصدوم کرد.مدير حوزه ۲ آتش نشاني مشهد افزود: اين طرح در عمق حدود ۱۴-۱۵ متر و به صورت کانال سرپوشيده در دست احداث است. کارگران روز گذشته در حال کار بودند و پس از مراجعه به دهانه بعدي در حالي که هنوز فرصت مهاربندي کاملي براي مهار ديواره ها پيدا نکرده بودند، ديواره ريزش کرد و ۲ کارگر به دام افتادند. ديگر کارگران حاضر در محل بلافاصله به کمک کارگران به دام افتاده شتافتند و «سر» افراد زير آوار رفته را از زير خاک خارج کردند و سپس آنان را که از کمر، دست و پا دچار شکستگي شده بودند از زير آوار خارج نمودند.

تظاهرات صد هزار نفری در پایتخت لهستان

به گزارش۱۵سپتامبریورونیوز، حدود صد هزار نفر از مرد کارگر لهستانی روز شنبه خود را از سراسر این کشور به ورشو پایتخت رساندند تا نسبت به سیاست های ضد کارگری دولت در مورد قوانین کاری، میزان دستمزدها و افزایش سن بازنشستگی تظاهرات کنند.

معترضان خواستار برکناری دولت لهستان بدلیل نتشدید بیکاری در کشور شده اند.

یکی از تظاهرات کنندگان می گوید: «مشکلات اجتماعی و اقتصادی بسیاری وجود دارد. امروز بسیاری از هنرمندانی که با ما تظاهرات می کنند، جوان و بیکار هستند. جوانانی که تحصیل کرده اند اما دیگر جایی برای آنها در این کشور نیست و مجبورند آن را ترک کنند.»

دیگری می افزاید: «باید اعتراض کنیم برای اینکه اوضاع بدتر شده است. وضع ما نسبت به کشورهای غربی مانند یک کشتی در حال غرق شدن است. با وجود اینکه کشور ما در قلب اروپا قرار گرفته اما توده های کارگر حتی پول خرید نان ندارد.»

تظاهرات روز شنبه یکی از بزرگترین تظاهرات سالهای اخیر در پایتخت لهستان به شمار می رود. رکود اقتصادی در این کشور ادامه دارد و نرخ بیکاری از مرز ۱۳ درصد فراتر رفته است.

پنجمین روزاعتراضات درترکیه

به گزارش۱۵سپتامبریورونیوز، برای پنجمین شب متوالی، شنبه شب صدها معترض در شهرهای مختلف ترکیه به ویژه در آنکارا و استانبول علیه دولت تظاهرات کردند. دور جدید ناآرامی های ترکیه پس از مرگ یک جوان ۲۲ ساله در هفته گذشته گسترش یافت. در حالی که برخی علت مرگ احمد آتاکان را برخورد گاز اشک آور به سرش عنوان می کنند، دولت ترکیه می گوید او از یک ساختمان سقوط کرده است.
همچنین روز شنبه پلیس ترکیه اعلام کرد که در مورد علت مرگ یک مرد ۳۵ ساله در محله “کادیکوی” استانبول در روز جمعه گذشته، پیگیری می کند. به گفته برخی از بستگان این مرد، تنفس گاز اشک آور باعث مرگ او شده است.

تاکنون براثرریزش یک معدن زغال سنگ درافعانستان۲۷کارگرجان باختند

به گزارش۲۴شهریور شبکه اطلاع رسانی افغانستان،فرو ریختن بخشی از یک معدن زغال سنگ در ولایت سمنگان تاکنون ۲۷ کشته و ۲۰ زخمی بر جا گذاشته است. ممکن است پنجاه کارگر دیگر نیز در معدن گیر مانده باشند.

این رویداد فاجعه بار حوالی ساعت یک و نیم بعد از ظهر دیروز در معدن ذغال سنگ موسوم به آب خوردک نمبر یک سمنگان در ولسوالی روی دوآب این ولایت رخ داده است.

در همین حال یک منبع دیگر که خواست نامش در خبر ذکر نشود می گوید: ممکن است پنجاه کارگر دیگر نیز در معدن گیر مانده باشند.

به گفته منبع، نخست لین های برق در داخل معدن اتصال کرده که باعث آتش گرفتن ستون های چوبی حفاظتی این معدن شده است و پس از آتش گرفتن ستون های چوبی حفاظتی معدن، بخش های این معدن فرو ریخته که باعث بسته شدن مجرای خروجی این معدن شده است.

نگرانی در مورد سلامتی بقیۀ کارگران این معدن ادمه دارد . زیرا کسی نمی دانند که کارگران گیر مانده در چه وضعیتی هستند.

کارگران این معدن، محل هستند و بیشتر معادن در افغانستان غیر حرفه ای و با شرایط کاملاً نا ایمن و بسیار خطرناک استخراج می شود و این روند، خطر ریزش این معادن را چند برابر کرده است.

در سال های گذشته، بارها خبر فروریختن معادن از ولایات مختلف افغانستان نشر شده است.

بیست وچهارم شهریورماه۱۳۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.