گزارش جزئیات استفاده از مهاجرین افغان در جنگ سوریه

اخیرا روزنامه آمریکائی وال استریت جورنال گزارش داده است که جمهوری اسلامی هزاران مهاجر افغان را در قبال پرداخت ماهیانه ۵۰۰ دلار و اعطای حق اقامت، به جنگ در سوریه می فرستد. ضمن تایید این گزارش، جزئیات دقیق تر این اقدام جنایت کارانه جمهوری اسلامی را که اینچنین از شرایط ناگواری که خود برای کارگران و مهاجرین افغان در ایران فراهم کرده، به نفع خود بهره برداری می نماید، به اطلاع می رسانم.

جمهوری اسلامی قبل از اعزام مهاجرین افغان به سوریه به مدت ۴۵ روز آنها را تحت آموزش نظامی فشرده قرار می دهد. سپس با پرداخت حقوق ماهیانه ای معادل ۱.۵ ملیون تومان آنها را روانه جبهه جنگ سوریه می نماید. در صورت به قتل رسیدن در جریان جنگ مبلع ۷۵ ملیون تومان در یک نوبت، و ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان مادام العمر به خانواده آنها پرداخت می کند، و در صورت زنده ماندن و بازگشت سالم از جنگ، آنها را از حق اقامت قانونی در ایران تنها برای سه ماه و حق گردش آزاد در تمام نقاط کشور بخرج خود در این مدت نیز برخوردار می نماید. در پایان این مدت سه ماهه، اقامت بیشتر در ایران برای آنها غیر قانونی بوده و مانند سایر افغان های مهاجر باید راهی کشور خود افغانستان شوند.

در ضمن، همانطور که در گزارش وال استریت جورنال نیز آمده است مرکز این اقدامات در شهر مشهد و استان خراسان می باشد و هم آنجاست که ما شاهد بیشترین رقم تشییع جنازه های مهاجرین افغان بوده ایم. شاهدان عینی گزارش داده اند که مواردی بوده است که در آنها تنها در یک مورد ۵۰ جنازه در مشهد تشییع شده است. اخیرا بدنبال افزایش رقم کشته شدگان افغان در جنگ سوریه و خطر افشای توطئه جمهوری اسلامی در امر اجیر کردن مهاجرین افغان برای جنگ در سوریه، از ورود کشته شدگان و تشییع جنازه آنها در ایران جلوگیری بعمل آمده است. لارم به یادآوریست که این اطلاعات از گزارشات زنده کارگران و مهاجرین افغان در ایران به ما بدست آمده اند

 سیامک ستوده  ۲۲ می ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.