ایران کنف و مطالبات معوقه کارگران بازنشسته

حدود ۵۵ نفر از کارگران ایران کنف پس از سالها مبارزه و علیرضم کارشکنی های عطااله صدر رفیع مدیر عامل کارخانه که استاد دانشگاه ازاد و از دوستان صمیمی نوبخت معاون و سخنگوی دولت روحانی این عمله ی نئولیبرالها- می باشد.

کارگران اکنون پیگیر طرح انحلال کارخانه بطور حقوقی می باشند. هنوز حکم صادر نشده !!

این کارگران در گذشته هر یک بیست تا سی میلیون تومان مفاصا حساب طلب کار بودند که تبدیل به نفری هفت میلیون تومان شد که پس از پیگیری های مداوم این مبلغ را به ده میلیون تومان رساند.

قابل ذکر است از حدود ۵/۷ هکتار زمین کارخانه حدود ۵/۲ هکتار را حاج نوید بزرگترین مرغدار گیلان با ترفند ، مفت به مبلغ ۱۰۰/۱ میلیون خرید که اطرافش را دیوار چینی کرده است پنج هکتار باقیمانده قرار است حراج شود و مطالبات کارگران پرداخت شود.

لازم به ذکر است که تامین اجتماعی و بانک صنعت و معدن هر یک بیش از ۲ میلیارد تومان از کارفرما طلبکار هستند.

در مجموع در صورت اجرای طرح انحلال کارخانه بر اثر پشتکار و پی گیری کارگران، شاید به بخش ناچیزی از مطالبات معوقه خود برسند.

فراموش نشود که این کارگران بارها در سالهای گذشته برای احقاق حقوق جمعی خود جاده مواصلاتی سنگر- رشت را بستند و یا در مقابل استانداری گیلان و فرمانداری و سازمان تامین اجتماعی تجمع کرده اند و اکنون با حقوق و مستمری ناچیزی بسر می برند.

گفتنی ست که وکیل کارگران از شاگردان سابق صدر رفیع قبلاً دست به سازش با متشاکی زده و حق استاد شاگردی را با خیانت به منافع کارگران بجا آورده بود.

اما نمایندگان (دونفر) از کارگران همچنان پیگیر ادامه ی شکایت از مجراهای حقوقی و قانونی از طول این سالها بوده اند.

فعالان کارگری ضد سرمایه داری گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.